Coca Cola

Jag borde verkligen sluta med Coca Cola för att:

- Det är dyrt och jag skulle kunna lägga pengar på något både roligare, bättre och hälsosammare

- Det innehåller massor av socker och kalorier som jag egentligen inte gör av med eller behöver (man skulle ju kunna ersätta den med lightcola eller zero men den är ju inte god)

- Koffeinet drar ut kalk, zink och magnesium ur kroppen och jag är så dålig på att få i mig mineraler att jag verkligen behöver behålla de få jag sätter i mig

- Det är egentligen kolsyran och koffeinet jag vill åt och de kan jag få i mig genom att dricka te och kolsyrat vatten istället - både billigare, hälsosammare och miljövänligare

- Det går åt åtta liter vatten för att få fram 1 liter Coca Cola (i processen, för rengöring osv) så det är inte försvarbart ur miljösynpunkt.

- Det är tungt att släpa hem det (varför försöker jag ens motivera det med att det är bra träning för kroppen när det är så mycket annat tungt jag ändå bär hem från affären)

- Kolsyran "stjäl" kalk från benstommen eftersom kroppen försöker neutralisera syran med hjälp av kalk (främsta skälet till varför man inte ska ge barn kolsyrad dricka)

Så varför känner jag fortfarande en längtan efter Coca Cola när vett och sans säger mig att det är en dålig idé?

J

Kommentarer
Postat av: Majja

Ja du, undra varför man blundar för alla dessa aspekter när man väl står där i affären resp. hemma i kylen och tar sig lite dricka..

2008-08-12 @ 09:34:08
URL: http://marvelousmajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0