Lajvfilmer på G

Sent om kvällarna när Emma och jag ses har vi en tendens att hamna i intressanta diskussioner - det kan t.ex. börja med brister i min allmänbildning vidare till finanskrisen och sen gå via kostymfilmer till alla de galna projektidéer som vi har. En av de saker vi diskuterat har varit hur coolt det vore med kortfilmer som illustrerar saker som rör lajvprojektet Efterskalv. Jag har sett det lite som ett projekt som kanske aldrig skulle bli av men när man diskuterar med Emma så fungerar verkligheten inte så... Emma ser nämligen till att saker händer och det bums!


Så för en dryg vecka sedan när jag satt hemma hos Emma började vi kissa på story för det hela. Idag och igår har jag i min feberyra diskuterat manus för om en vecka spelar vi in den första av de filmer vi planerar för. Så det kommer bli en actionspäckad helg - fredag kommer en hög glada människor (i princip bara lajvare), lördag dag är det filminspelning och framåt kvällen min årliga fest med temat Mörk Jul. Så nu ska det jagas folk, rekvisita, smink m.m. Tillhör du de som känner för att hjälpa till?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0