Facebook - hjärnbefriad sysselsättning

Efter att ha tillbringat närmare en och en halv vecka med att svänga mellan snorig, hostig, grötig i huvudet, desorienterad, supertrött och dålig i magen börjar läget nu stabilisera sig. Jag har inte sovit mer än kanske 12 h det senaste dygnet och jag har inte haft feberfrossa en enda gång. Den konstanta tröttheten sitter dock fortfarande i så jag har letat efter lite lagom hjärnbefriade saker att sysselsätta mig med.

Film och tv-serier tänkte jag först men insåg att jag fick svårt att koncentrera mig några längre stunder och tappade bort mig i handlingen. Jag fann förvisso en del behållning i att se den skojfriska Lars-Åke Wilhelmsson som Babsan i "Du är vad du äter men mer komplicerade saker än så vill min kropp helt uppenbart inte vara med om.

Så vad gör man då - ska inte anstränga sig en massa fysiskt utan ta det lugnt är ordinationen. Lösningen på problemet blev Facebook. Som så många andra communitys så är det en typisk plats för folk att hänga på när de har tråkigt. Att den dessutom begåvats med skapare av tusentals hjärnbefriade applikationer gör den alldeles ypperlig. För utan att behöva anstränga dig tankemässigt kan du nu enkelt och lätt köpa dina vänner, skicka dem hjärtan och fåniga små nallar, leta påskägg på folks profiler, skänka de virtuella pengar och varor osv. Inga problem att sysselsätta sig och du får dig ett gott skratt på samma gång - för ibland undrar man verkligen vad folk tänker med när de lägger till alla dessa bizarra små applikationer. Vem är de egentligen gjorda för? Jag vet - de är gjorda för folk som liksom jag ligger hemma sjuka, har toktråkigt och inte kan hitta något bättre att sysselsätta sig med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0