Valfiske - igen...

Det här är inte nytt - vi har alla sett det så många gånger förut. Senast det rörde mig var det innan valet och nedladdningsfrågan som väckte stora rubriker och alla de stora partierna försökte komma med egna varianter i hopp om att blidka väljarna. Den här gången rör det signalspaningen och FRA och det är uppenbart att de inte lyssnat den här gången heller...

Thomas Bodström (s) var drivande bakom EU:s datalagringsdirektiv - det direktiv som utgör grunden för den så kallade FRA-lagen om signalspaning som alliansen just drivit igenom. Både datalagringsdirektivet och FRA-lagen är ur min synvinkel dåliga - de tar på tok för dålig hänsyn till den personliga integriteten.

Men nu är det debatt - det står om det överallt - folk är upprörda och protesterar och då blir de partier som är "oskyldiga" plötsligt så medgörliga. För det är ju klart de vill riva upp det beslut som just fattats när väljarna protesterar - att de själva ligger bakom direktiv på högre nivå som är grund för beslutet i fråga har ju inte med saken att göra. Och det låter ju så fint när man säger att man vill riva upp direktivet. Det är bara hålla tummarna för att väljarna inte läser det finstilta om att det handlar om att ÄNDRA lagen - inte ta bort den helt vilket man felaktigt kan tro med en sådan formulering.

Och så undrar blocken varför folk blir besvikna och inte känner att de har förtroende för någon av sidorna utan hellre väljer att ansluta sig till "små uppstickarpartier"? *skakar på huvudet*

Mer om valfisket hittar du här:
 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2752704.ab

Kommentarer
Postat av: Marre

haha! första gången jag läste inlägget så läste jag ordet valfiske som när man fiskar valar. Haha! det blev lite tokig då men jaja, om nu är så så är det väl så. Sen när jag läste det igen så fattade jag och skrattade åt mig själv en kvart typ :) Hoppas det gick bra idag på stan :D Kram

2008-06-28 @ 23:53:56
URL: http://marvelousmajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0