Bootcamp

- "Vi ska ha ett bootcamp!" förkunnar en exalterad röst i luren.
- "Det är klart du måste komma - jag tänkte på dig när vi började planera för det! Så när kan du?"

Jag bläddrar febrilt i min almanacka för att hitta en helg som är barnledig och ännu inte uppbokad för annan aktivitet. Efter en stunds diskuterande lyckas vi enas om helg - jag kan bara lördag-söndag för fredagen har jag lovat bort till annat men det är bara att strukturera det så det går - lördagsmorgonen blir det sovmorgon till nio då frukosten serveras så det är ju lösbart. Det går både nattbussar eller tidiga morgontåg till stockholm så det ska ju vara en enkel sak. *ler*

Stridsträning, taktiska föreläsningar, fysiskt arbete med utrustning, föreläsning om sjukvård och skador och så förstås ännu mer stridsträning. Bara tanken får mig att tänka "Ja, ja, ja!" fast jag vet att jag kommer ha ont och ha svårt att gå i flera dagar efteråt. Men det låter ju kul och jag har inga dåliga erfarenheter att koppla konceptet till (ok då, en 4 mils marsch i terräng på en friluftsdag i gymnasiet med 20 kg packning var ju inte helt roligt - men det var ju mest för att jag stukade foten halvvägs). Ibland kanske det är bra att vara kvinna och inte ha gjort militärtjänstgöring... ;-)

Och så var det den där stagefightingkursen jag och en vän diskuterat.Jag är extremt sugen - ska jobba på att se till att det blir en för 1200kr/person för en helg är helt ok i min värld. Jag känner folk som är intresserade i både stockholm och göteborg och jag har svårt att se varför det inte redan arrangeras kurser av det här slaget riktat mot folk som sysslar med lajv. Eller är det bara jag som har andra prioriteringar än de flesta?

J

Kommentarer
Postat av: Knyttet

Åh, stagefighting är underbart! Jag gjorde det på en workshop när jag gick gymnasiet, men det var längesedan. har glömt en hel del. jag vill också vara med!

2008-10-06 @ 18:23:03
URL: http://knyttsak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0