Finanskrisen

Jag hatar att lyssna på grejer som rör ekonomisk politik hitan och ditan - det är siffror och spekulationer på ett sätt som jag aldrig orkat sätta mig in i nog för att förstå. Därför blev jag överlycklig när jag hittade Rick Falkvinges underbara beskrivning av finanskrisen:
http://rickfalkvinge.se/2008/10/14/finanskrisen-forklarat-till-en-tolvaring/

Jag är ju inte ekonom så jag kan inget säga om dess korrekthet - men det låter ju enkelt och rimligt och lättbegripligt nog. För det känns ju som att det är just det som allting handlar om. Folk har fått panik och skriker "Vargen kommer" och faran är inte som det gamla talesättet säger att folk kommer sluta lyssnar och inte tror dig när det väl är dags. Faran är som jag själv brukar säga att vargen kommer - för han hör så väl var du är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0