Nytt lajvprojekt

Helgens lajvarrangemang satte fart på arrangören i mig igen - tankarna har haft ett tag på sig att gro - jag vill ju göra ett arrangemang som är lite mer fysiskt, lite mer hårt, lite mer kallt och dystert. Inget värdshus där folk sitter och myser hela lajvet utan ett arrangemang där det är naturligt att bemöta alla med misstro, misstänksamhet. Ett lajv där fientlighet och förtryck är en del av verkligheten för alla även om det kanske inte nödvändigtvis är vardag. Jag har hittat ett sätt att göra det möjligt utan att för den delen skapa ett skräcklajv - en setting som inte riktigt är krig och inte riktigt är fred heller.

Och jag vet att jag har uppbackning av ett flertal underbara människor som har  både erfarenhet där jag saknar den och vilja och engagemang. Jag vet att jag kan få de med mig om jag bara får till de övriga bitarna jag saknar. Måste se till att börja bygga hemsida så jag kan presentera projektet för områdesgruppen och få till ett datum.

Och så ska jag hitta lite folk med de kunskaper jag saknar kring det där med hemsida, forum och Wiki (Tack blodspårs-arr - ni visade mig vilken nytta en wiki gör för ett arrangemang).


Kommentarer
Postat av: Karin Edman

IFLOH och Intill Döden är precis här i Hjärtum och sjukt hårda arrangemang. Det verkar ligga precis i linje med din vision.

2008-10-24 @ 12:26:46
URL: http://wonderkarin.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag tycker det låter som en jättebra idé! Håll mig uppdaterad!

2008-10-25 @ 11:00:16
URL: http://knyttsak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0