Tillbaka i lajv-kretsar

Var iväg på lajv i helgen och det var trevligt och skönt att komma tillbaka till en värld av människor och upplevelser som jag saknat. Trots mina tappra försök att komma iväg har det ju hunnit gå ett år sen sist och nu när jag var iväg så insåg jag återigen att jag inte trivs med en tillvaro som inte inkluderar intensivt rollspelande mellan människor med jämna mellanrum (som inte blir så långa som ett år då förstås).
 Många härliga bekanta ansikten att hälsa på och det möte jag oroat mig för blev inte alls jobbigt som jag fasat för att det skulle kunna bli. Så nu är jag tillbaka och planerna i huvudet är många och kreativa så det räcker och blir över. Det blir många investeringar framöver tror jag om jag ska kunna genomföra ens hälften av de.

Däremot hann det inte gå många minuter av lajvande innan jag verkligen kände att jag skulle spelat en roll med andra egenskaper eller att jag borde tagit itu med vissa frustrationer för länge, länge sen. En stöddig krigare kommer fram och flörtar uppenbart med oss och hänvisar till att han minsann kan hjälpa oss med både det ena och det andra. Första tanken igenom mitt huvud är att ge honom på nöten för att han är patetisk som tror sig kunna komma någonstans med det (IN alltså - det var uppenbart överspelat och ingen egenskap jag skulle tillskriva honom). Han tar ett hårt tag om armen för att hindra mig att gå när min syster uppenbart dissar honom och försöker få mig att gå vidare. Jag kan inte låta bli att tycka att det hade kunnat bli så mycket roligare om jag bara fått flörta tillbaka litegrann. Och någonstans där trillar mitt huvud in på helt andra tankar och går in på hur mycket hellre jag hade velat att hela situationen varit mörk och hård med våld, hårda tag, tvång, protester och Emma sliter mig därifrån innan det blir uppenbart för de andra närvarande att jag är någon annanstans i mina tankar.

Så nu är lajvsuget extremt stort och jag funderar så mycket jag bara kan på hur jag ska hitta en passande roll som ger mig den grad av tvång, fysiskt hårt spel och elände som min kropp uppenbart tycker att den borde få leva ut. Och det helst utan att behöva bli bofferoffer eller snittad på kuppen. Någon som har tips på ett lajv eller en roll som gör att man kan försäkra sig om den saken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0