Disney-funderingar

Efter en lång dag med sonen hoppandes på magen över att de visar för lite "kvacka" på TV:n har jag fortsatt mina funderingar över varför Disneys figurer ser ut som de gör. Ämnet togs upp för en hög dagar sedan med en vän och jag har fortfarande inte hittat förklaringen.

Varför har Musse och Mimmi runda öron - det finns det väl inga möss som har?
Varför är Långben en talande figur när Pluto inte är det?
Varför flörtar hunden Långben med Klarabella ko?

Någon som har en aning?

Kommentarer
Postat av: Vronkan

Flirtar Långben verkligen med Klarabella? Det finns ju en Klasse Ko också.. (Varför han inte är en tjur är ju en annan fråga. :P )

2009-05-27 @ 13:15:53
URL: http://jvil.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det finns ett par avsnitt där Långben ska/är ute på dejt med Klarabella så flörta tycker jag man nog nästan måste anse att han gör.

Lite eftersökningar visar dock att Klasse Ko är en häst(hans namn är Horace Horsecollar på engelska) vilket kan förklara det seldon och den skumma krage han har.

Översättarna har uppenbart fortsatt Disneys skumma tankegångar ett par steg till...

2009-05-27 @ 14:56:30
URL: http://busdjuret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0